Skip to main content
Tallinna Kunstihoone

Education

Tallinna Kunstihoone haridusprogramm

 

21. veebruar–27.aprill

 

VANUSEGRUPP: 7-12

KESTUS: Ca 60 minutit
FOOKUS: riik ja rahvuslus, kunsti väljendusvahendid
ÜLDPÄDEVUSED: kultuuri- ja väärtuspädevus, sotsiaalne ja kodanikupädevus, enesemääratluspädevus, suhtluspädevus
KUNSTISÕNAVARA: sümbol, metafoor, installatsioon, skulptuur, videokunst

 

Tihtipeale on nii elus kui kunstis oluline osata küsida hea küsimus, mis paneks inimesed midagi tähele panema ja mõtlema. Näitusel uurimegi, miks on kunstnik toonud näitusesaali erinevate riikide mulla või joonistanud terve seeria kartuliidude kasvamisest. Miks on näituse pealkiri “Riik ei ole kunstiteos?” Mis on rahvuslus, rahvusriik ja miks on see teema täna päevakajaline? Milliseid erinevaid tehnikaid kunstnikud kasutavad? Mängulisel viisil avaneb meile kaasaegse kunsti põnev maailm ja kasvab elu edasi viiv uudishimu. Tulge, uurime, arutleme ja mängime!

 

Galeriitunde saab tellida vahemikus 21.02.–27.04.2018 (K-R)  12:00-19:00.

 

Hind: Osalemiseks tuleb lunastada näitusepilet (3€/õpilane), haridusprogammi eest lisatasu ei küsita!

“Küsi julgesti!”

Tallinna Kunstihoone haridusprogramm

 

21. veebruar–27.aprill

 

VANUSEGRUPP: 7-12

KESTUS: Ca 60 minutit
FOOKUS: riik ja rahvuslus, kunsti väljendusvahendid
ÜLDPÄDEVUSED: kultuuri- ja väärtuspädevus, sotsiaalne ja kodanikupädevus, enesemääratluspädevus, suhtluspädevus
KUNSTISÕNAVARA: sümbol, metafoor, installatsioon, skulptuur, videokunst

 

Tihtipeale on nii elus kui kunstis oluline osata küsida hea küsimus, mis paneks inimesed midagi tähele panema ja mõtlema. Näitusel uurimegi, miks on kunstnik toonud näitusesaali erinevate riikide mulla või joonistanud terve seeria kartuliidude kasvamisest. Miks on näituse pealkiri “Riik ei ole kunstiteos?” Mis on rahvuslus, rahvusriik ja miks on see teema täna päevakajaline? Milliseid erinevaid tehnikaid kunstnikud kasutavad? Mängulisel viisil avaneb meile kaasaegse kunsti põnev maailm ja kasvab elu edasi viiv uudishimu. Tulge, uurime, arutleme ja mängime!

 

Galeriitunde saab tellida vahemikus 21.02.–27.04.2018 (K-R)  12:00-19:00.

 

Hind: Osalemiseks tuleb lunastada näitusepilet (3€/õpilane), haridusprogammi eest lisatasu ei küsita!

“100 riikliku tähtsusega küsimust”

Eesti Ajaloomuuseumi ja Tallinna Kunstihoone ühine haridusprogramm

 

1. märts – 27. aprill

 

VANUSEGRUPP: Põhikooli III aste ja gümnaasium

KESTUS: 60 min+ 60 min

FOOKUS: Eesti rahva ja riigi sünni ning arenemise lugu, rahvuslus, rahvus, riik, objektiivsus ja subjektiivus, kaasaegse kunsti keel

ÕPIVÄLJUND: õpilane tutvub Eesti omariikluse ja rahvusidee arengu looga; teab Eesti Vabariigi loomisega seotud sündmusi ja isikuid; iseloomustab ning võrdleb demokraatlikku ning mittevaba (autoritaarset/totalitaarset) ühiskonda; analüüsib riikluse ja rahvuslusega seotud küsimusi eri vaatenurkadest;

kujundab eelneva alusel isiklikku arvamust.

 

I osa Eesti Ajaloomuuseumis:

Haridusprogrammis harutame üheskoos lahti põnevate sündmuste umbsõlmed. Kui vana on eesti rahvas ja rahvuse idee, kust pärineb sõna eestlane ja kes seda esimesena kaustas, kui vana on meie riik. Näitusel „Minu vaba riik“ keskendume Eesti Vabariigi sünniga seotud hetkedele, sündmustele ja isikutele, õpilased saavad nii grupina kui paaris lahendada meie riigi sünnilooga seotud põnevaid ülesandeid.

 

Lõunapaus: kui soovid grupiga lõunatada Eesti Ajaloomuuseumis, siis tutvu menüüga siin ning anna oma valikust registreerimisel teada!

 

II osa Tallinna Kunstihoones:

Kunstihoones jätkame Ajaloomuuseumis alustatud riikluse teemat, otsime näitusel “Riik ei ole kunstiteos” uusi vaatenurki ja lähenemisi. Riik on dünaamiline ja pidevas muutumises, siin ei ole ühte ja selget tõde. Kaasaegne kunst pakub ideaalset võimalust arutleda keerulistel ja mitmetimõistetavatel teemadel. Nagu näiteks: mis on Eesti, mis on rahvuslus? Kuhu poole (meie) riik liigub ja kuhu poole me tahame, et ta liiguks? Milleks üldse on vaja riiki ja mis peab olema, et oleks riik? Mis on minu jaoks subjektiivselt oluline? Kuidas märgata pealtnäha must-valgetes teemades vahepealseid toone?

 

Programmi läbivad mängulised, huumoriga vürtsitatud diskussioonid, tunni lõpus jõuame loova grupitööni, mis aitab mõtestada mõlema näituse kogemust.

 

Hind: 7€ õpilane, lisandub lõunasöögi hind soovi korral

Ringkäik näitusel

Igas vanuses huvilistele

 

Giidiga ringkäigul avastame teoste tähenduskihtide rikkalikku maailma. Soovi korral on osalejatel võimalus ka ise panustada tõlgenduste paljususse. Arutelu käigus loome mitmekesise tähendusvälja ja süveneme põhjalikumalt eri kunstnike autoripositsioonidesse. See on erakordselt mõnus viis saada kunstist rohkem teada. Registreeru julgelt ja telli giidituur endale sobival ajal. Korraldame selliseid ringkäike gruppidele alates neljast inimesest.