Koolidele
Haridusprogrammid näitusel “Vladimir Yankilevsky ja Valeri Vinogradov. Elementaarsed vormid ja tunnete anatoomia” 25.01 – 06.04.2025
Võtmesõnad:
Erinevate meeltega tajumine, mõtete maastik, kunst kui kommunikatsioonivahend vaataja ja iseendaga, maailmakodanik ja migratsioon, maailma kirjandus XIV-XIX saj, Nõukogude Liit ja nonkonformism.
See näitus on dialoog elust ja kunstist kahe nõukogudemaal sündinud kunstniku vahel, kes pidid erinevatel põhjustel kodumaalt lahkuma.
Vaatleme kunstnike tööde näitel erinevaid maailma tajumise viise värvi, joone, kujundite kaudu, aga ka kaasaegsete assotsiatsioonide kaudu.
Näitusel näeme maalilisi ja graafilisi teoseid, triptühhone ning kollaaže, mille varjundites ja kontrastides leiame masside ja üksikisiku, rahva ja poliitika, maise ja taevase, mineviku ja tuleviku vahekordi.
Uurime kuidas inimese ning kunstniku “mina” sisemised ja välised tahud omavahel kõnelevad.
Rohkem näituse kohta loe SIIT.
Lõimitud ained:
#emakeel ja kirjandus
#loodusõpetus
#ühiskonnaõpetus
#inimeseõpetus
#eesti keel võõrkeelena
# ajalugu
Haridusprogrammid on üldhariduskoolidele tasuta!
Põhikooli I astmele
Põhikooli I astme programm koosneb kolmest järjestikkusest õpiühikust ning hõlmab kunsti õppesisu peamised punktid visuaalse kompositsiooni alustest erinevate tehnikate ja materjalidega tutvumiseni.
- Punkt, joon ja pind
Programm „Punkt, joon ja pind“ uurib mänguliselt geomeetriliste kujundite kaasahaaravaid ilminguid ja väljendusvorme kaasaegse kunsti näidetel.
- Osadest tervik
Uudistame vormi erinevaid avaldumisviise ja kohti põnevate teoste näitel. Avastame samm-sammult, millest koosneb tervik ja kuidas tasapind muutub ruumiliseks.
- Värv ja valgus
Sukeldume valguse ja värvide maailma! Programmis uurime, kuidas värvi ja valguse abil suunata ja hoida tähelepanu. Värv on kogemuslik, tajutav ja suhteline – katsetame, kuidas värv võib muuta ümbritseva omaduste ja tähenduste tajumist.
Põhikooli II–III astmele
Sõltuvalt näitusest pakume kas “Tõlgenduspeo” või “Süvenemise kunsti” programmi, mis koosneb ühest näitusetunnist.
“Tõlgenduspidu”:
Fookus: kunstiteoste kogemise ja tõlgendamise viisid
Kestus: 60–90 minutit olenevalt rühma soovist
See 4.-9. klassile mõeldud programm. Vaatame ja tõlgendame näitust, kasutades eri meeli ja varasemaid kogemusi. Loome seoseid ja lisame uusi teadmisi. Mitmekesine näitus võimaldab meil läbi proovida erinevaid teoste tõlgendamise viise tõsiteaduslikest mängulisteni. Aukohal on visuaalse mõtlemise strateegiad (VTS) ehk teose juhendatud tähelepanelik uurimine. Kõik osalejad saavad näitusega dialoogi astuda ja lisada teostele oma tõlgenduskihi.
“Süvenemise kunst”
Programm viib meid teadlikule avastusretkele. Kuidas uurida kunsti nii, et see meile kõige põnevamalt avaneks? Katsetame, mis muutub, kui püüame saada kiiret ülevaadet või kui võtame aega kogu tähelepanuga sukeldumiseks. Kiirendame, et aeglustada, peatume, et näha, arutleme, et mõista ja liigume, et tajuda. Teadvustame, miks ja kuidas erinevad kunsti kogemise viisid meie jaoks toimivad, et saaksime omandatud oskusi ka hiljem rakendada.
PS: Soovi korral saadaval ka gümnaasiumile
Keeleõppijale
“SÕNAD, KUNST JA TÄHENDUS”.
Programm on mõeldud eesti keele õppijale.
Iga teos annab ennast tunda mitmes keeles: visuaalne, tunnetuslik ja verbaalne.
Programmis osalemine annab keeleõppijale võimaluse harjutada eesti keelt.
Otsida oma tunnetele vastavat õiget sõnalist väljendusviisi ja võrrelda sõnade tähendusrikkust kunstiteose kirjeldamisel.
Sobib erinevate keeleoskuse taseme kasutajale (A2, B1, B2).
Programmi pikkus 60 min
Error: Contact form not found.