Koolidele
Haridusprogrammid näitusel “Minu kodu. Meie linn” 01.11 – 12.01.2025
Võtmesõnad: kodutunne ja lähiümbrus, linnaelu keskkond ja projekteerimine, elutingimused ja naabrid, vaimne tervis, linnaelaniku üksindustunne ja kooselamise oskus.
Näitus lähtub paviljoni asukohast Lasnamäe linnaosas, vaatleb linnakeskkonna mõju meie igapäevaelule ja mõtestab kodu olemust. Näituse kuraator Siim Preiman elab nüüdseks juba viis aastat Lasnamäel ning ütleb, et tunneb end siin nagu kodus. Kas kodu on eelkõige tunne või pigem paik? Kõvad kivist seinad või inimestevaheline lähedus?
Mis teeb ühe elamise mugavaks ning kuidas tajuvad seda teised? Vaatame foto- ja videoteoseid, et kohtuda erinevate aistingutega, mida edastavad kunstnikud, arhitektid ning linnaplaneerijad.
Lõimitud ained:
#eesti keel võõrkeelena
#emakeel
#loodusõpetus
#ühiskonnaõpetus
#inimeseõpetus
Haridusprogrammid on üldhariduskoolidele tasuta!
Põhikooli I astmele
Põhikooli I astme programm koosneb kolmest järjestikkusest õpiühikust ning hõlmab kunsti õppesisu peamised punktid visuaalse kompositsiooni alustest erinevate tehnikate ja materjalidega tutvumiseni.
- Punkt, joon ja pind
Programm „Punkt, joon ja pind“ uurib mänguliselt geomeetriliste kujundite kaasahaaravaid ilminguid ja väljendusvorme kaasaegse kunsti näidetel.
- Osadest tervik
Uudistame vormi erinevaid avaldumisviise ja kohti põnevate teoste näitel. Avastame samm-sammult, millest koosneb tervik ja kuidas tasapind muutub ruumiliseks.
- Värv ja valgus
Sukeldume valguse ja värvide maailma! Programmis uurime, kuidas värvi ja valguse abil suunata ja hoida tähelepanu. Värv on kogemuslik, tajutav ja suhteline – katsetame, kuidas värv võib muuta ümbritseva omaduste ja tähenduste tajumist.
Põhikooli II–III astmele
Sõltuvalt näitusest pakume kas “Tõlgenduspeo” või “Süvenemise kunsti” programmi, mis koosneb ühest näitusetunnist.
“Tõlgenduspidu”:
Fookus: kunstiteoste kogemise ja tõlgendamise viisid
Kestus: 60–90 minutit olenevalt rühma soovist
See 4.-9. klassile mõeldud programm. Vaatame ja tõlgendame näitust, kasutades eri meeli ja varasemaid kogemusi. Loome seoseid ja lisame uusi teadmisi. Mitmekesine näitus võimaldab meil läbi proovida erinevaid teoste tõlgendamise viise tõsiteaduslikest mängulisteni. Aukohal on visuaalse mõtlemise strateegiad (VTS) ehk teose juhendatud tähelepanelik uurimine. Kõik osalejad saavad näitusega dialoogi astuda ja lisada teostele oma tõlgenduskihi.
“Süvenemise kunst”
Programm viib meid teadlikule avastusretkele. Kuidas uurida kunsti nii, et see meile kõige põnevamalt avaneks? Katsetame, mis muutub, kui püüame saada kiiret ülevaadet või kui võtame aega kogu tähelepanuga sukeldumiseks. Kiirendame, et aeglustada, peatume, et näha, arutleme, et mõista ja liigume, et tajuda. Teadvustame, miks ja kuidas erinevad kunsti kogemise viisid meie jaoks toimivad, et saaksime omandatud oskusi ka hiljem rakendada.
PS: Soovi korral saadaval ka gümnaasiumile
Keeleõppijale
“SÕNAD, KUNST JA TÄHENDUS”.
Programm on mõeldud eesti keele õppijale.
Iga teos annab ennast tunda mitmes keeles: visuaalne, tunnetuslik ja verbaalne.
Programmis osalemine annab keeleõppijale võimaluse harjutada eesti keelt.
Otsida oma tunnetele vastavat õiget sõnalist väljendusviisi ja võrrelda sõnade tähendusrikkust kunstiteose kirjeldamisel.
Sobib erinevate keeleoskuse taseme kasutajale (A2, B1, B2).
Programmi pikkus 60 min
Error: Contact form not found.